Page 24 - Garis Panduan Perkhidmatan Konsultasi Secara Maya-2022
P. 24

Lampiran 3
                                                       (BPKK/VC/2020-PINDAAN1- 2022)
                                        BORANG PERSETUJUAN
                                PERKHIDMATAN KONSULTASI SECARA MAYA
               Perkhidmatan Konsultasi Secara Maya adalah penyampaian perkhidmatan
               kesihatan secara maya (virtual), langsung (live) dan interaktif yang merangkumi
               konsultasi klinikal dan pelan rawatan pelanggan di antara anggota kesihatan dan
               pelanggan. Perkhidmatan ini merupakan satu inisiatif yang dilaksanakan bagi
               memastikan penjarakkan sosial dan  menyediakan perkhidmatan kesihatan yang
               berterusan setaraf dengan kemajuan teknologi.
               Saya telah diberi penerangan oleh Pengamal Perubatan tentang perlaksanaan
               Perkhidmatan Konsultasi Secara Maya ini dan bersetuju;
                 1.  Untuk menyertai Perkhidmatan Konsultasi Secara Maya ini.
                 2.  Maklumat klinikal semasa sesi konsultasi boleh dikongsi dengan Pengamal
                    Perubatan lain untuk tujuan rujukan sekiranya perlu, bagi kesinambungan
                    perawatan.
                 3.  Sebarang rakaman video atau audio sepanjang sesi konsultasi secara maya
                    ini tidak boleh ditular/dikongsi/disebar kepada pihak  luar oleh kedua-dua
                    pihak.
                 4.  Rakaman tidak boleh digunakan sebagai bukti untuk tindakan undang-
                    undang terhadap KKM.
                 5.  Pengamal perubatan yang bertugas boleh memberhentikan konsultasi jika:
                    a)  Berlaku  gangguan  akses  capaian  internet  atau  sebarang  masalah
                       teknikal.
                    b)  Jenis perbualan tiada berkaitan dengan tujuan konsultasi kesihatan saya.
                 6.  Saya berhak untuk tidak meneruskan konsultasi secara maya ini atas pilihan
                    saya sendiri.
                 7.  Saya akan hadir/membawa pelanggan hadir ke klinik sekiranya terdapat
                    keperluan untuk pemeriksaan lanjutan.
               Ditandatangani:



                       (Pesakit/penjaga)                          (Saksi**)
               Nama    :                                    Nama   :
               No. K/P  :                                   No. K/P  :
               Tarikh   :                                   Jawatan :
               Jika penjaga,                                Tarikh   :
               hubungan dengan pelanggan :                  Cop Klinik kesihatan :
               Nama pelanggan :
               No. K/P :
               Peringatan:
               Pelanggan perlu dibuat persediaan awal bagi janji temu untuk Pekhidmatan Konsultasi Secara Maya seperti yang ditetapkan.
                * Saksi boleh terdiri dari Pakar Perubatan Keluarga/Pegawai Perubatan/Penyelia Penolong Pegawai Perubatan/Penyelia Jururawat
               GARIS PANDUAN PERKHIDMATAN KONSULTASI SECARA MAYA DI KLINIK KESIHATAN   17
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29